Blogi

Automaktamisest ja matkaautodest

AUTOLEHE PROOVISÕIT KABE TRAVEL MASTER CROWN MATKAAUTOGA

AUTOLEHT käis tegemas proovisõitu luksusliku KABE TRAVEL MASTER CROWN matkaautoga. Alltoodult siis lühike kokkuvõte sellest proovisõidust.

 

Kabe Travel Master Crown i810 LT: 13 000 eurot ruutmeeter

 

Ruutmeetrihinna poolest ületab Kabe autoelamu Tallinna kõiki penthouse’e, aga seda selge põhjusega: erinevalt Kabest sa oma korteriga Vahemere äärde või Lapimaale ei sõida.

Rootsi auto- ja haagiselamute tootja Kabe 8,3 meetri pikkuse autoelamu Travel Master Crowni hind teeb kohe selgeks, et tegu on liikurmajade luksusklassiga sarnaselt näiteks Saksa Frankiaga. Kuigi Crown i810 pole sugugi Kabe autoelamute mudelivaliku tipus (Imperiali seeria on veel kallim), õnnestub sellegi hind mõningase lisavarustamisega upitada 200 000 euro lähedale või ülegi.

Kas hind tundub ogaralt kõrge umbes 12ruutmeetrise (sisemõõdud 5,6 x 2,2 meetrit) majakese eest? Eesti kinnisvarahinnaga võrreldes on Crown tõesti kallis, Helsingi või Stockholmi südalinnakorteri ruutmeetri maksumust vaadates on tegu aga lausa sooduspakkumisega. Ikkagi täielikult möbleeritud elamu, mis lubab asukad hoida soojas isegi 35 miinuskraadi juures.

Fotodel olev Crown i810 LT on sisustatud eelkõige avarust silmas pidades. Kui sama pikka keresse on võimalik teistsuguse möbleeringu puhul pressida magamiskohti kuni kuus, siis LT majutab vaid neli reisilist. Tagaosas on kaks eraldi voodit (78 x 194 cm) ja juhikabiini kohalt laskub elektriajamiga alla 122 x 188 cm suurune kaheinimesesäng. Madratsid on paksud ja pehmed ning und võib häirida vaid voodite teatav lühidus.

Paarisvoodi motoriseeritus pole sugugi tarbetu luksus, sest söömise/õhtuveetmise ajaks peab selle alati suristama lae alla, et seltskond mahuks laua äärde, võttes istet seljaga sõidusuunda pööratud esiistmeil ning nurgadiivanil. Viimasel on kaks turvavööga kohta ehk ka sõidu ajal ei tohi autos olla inimesi üle nelja.

Crowni köök on korralik: kolme gaasipõletiga pliit, külmik, sügavkülmik ja praeahi, pliidiventilaator ning piisavalt kappe-sahtleid nõude ja toidukraami jaoks.

Auto tagaosas on liikurmaja kohta üpris ruumikas duširuum ja WC ning viitena (tali)spordiharrastajatele sobivuse kohta rõivaste-jalatsite kuivatuskapp. Muu spordikraam mahub pakiruumi, mis tundub madaluse tõttu sobivat pigem suuskade-lumelaudade-kelkude vedamiseks – jalgrattaid sinna parema meelega ei topiks.

Kabe väitel kipub autoelamu hind sedavõrd kõrgeks peamiselt kvaliteetse ja külmakindla konstruktsiooni tõttu. Sändvitšseinapaneelid (alumiinium-vahtplast-alumiinium) peavad hästi sooja, nurkade külmasillad on läbi lõigatud ning topeltküttesüsteemgi on mõeldud põhjamaise pakasega võitlemiseks. Kabes on vesipõrandaküte ning vesiradiaatorküte, kusjuures radiaatorite soojus ringleb ka seinakappide ja voodite taga, hoides ära külma õhkuva seinapinna tekkimise. Põgusal proovimisel jäi see efekt oma silmaga hoomamata, sest õues olid plusskraadid.

Joogi- ja heitveemahutid on elektriküttega, mootoril on Webasto eelsoojendi ning lisakütteseade on ka esiistmete all. Alde keskküte töötab nii vedelgaasi (6 kW) kui ka kämpingus pakutava elektriga (3 kW). Akusid on kaks ning autos on ka akulaadija.

Kogu kommunaalmajandust ehk valgustust ja kütet juhitakse küljeukse kohal olevalt puutetundlikult ekraanilt.

Kabe sisustus on kvaliteetne ja läbimõeldud. Näiteks külmiku uks avaneb mõlemakäeliselt, pliidi klaaskate on suletuna lisatööpinna eest, osale panipaikadest pääseb ligi ka õuest ning sahtlid-kapiuksed ei kolise-logise kuigivõrd isegi väga kehval teel sõites. Leedvalgustus on rikkalik ehk küllaga jagub nii sumedaid üldvalgusteid kui ka eredamaid lugemislampe.

Kuigi Kabe Crown on kallis, pole standardvarustuses näiteks telereid, välismarkiisi (4,5meetrine elektriajamiga katus maksab 2130 €), põrandavaipu (455 €), esiistmete soojendeid (255 €) ning haagisekonksu (1810 (!) €). Viimane on muide kallim kui Bentley Bentaygale tootjapoolse lisavarustusena pakutav elektriajamiga haakeseade (1452 €).

Proovitud Crown oli tava- ehk keerdvedrustusega, kuid lisatasu eest saab tellida ka õhkvedrustuse – kas ainult taga- või mõlemale teljele. Õhkpatjade järele võib vajadus tekkida näiteks siis, kui on soov kokku hoida (samuti lisatasu eest pakutavate) hüdrauliliste tugijalgade arvelt, sest väiksemad kalded aitab välja loodida ka vedrustuse kõrgusseade. Teatavasti pole ebameeldivamat asja kui sund magada pea alaspidi ehk autoelamu loodisaamine on enam kui oluline.

Tehnikapool on integreeritud ehk täiesti originaalse kerega autoelamule laenatud Mercedes-Benz Sprinterilt, kusjuures suurusele vaatamata on sõiduk esiveoline. 4,5tonnine täismass (C-juhiluba!) ja 177 hj tähendavad väärikalt mõõdukat dünaamikat, aga kes siis majaga ikka kihutab!

Kabe sõidab raskele autole tüüpilise sujuva pehmusega, ei kõiguta seda tormituul ega teekalle. Kuna kere on kitsam kui suurel veoautol, on vähegi veokirooli proovinul Kabega liiklemine suhteliselt lihtne. Diiselmootori piinadest liikurhoone edasitassimisel saab aimu ainult tahhomeetrit vaadates ehk mürasummutus on hinna vääriline. Treppi sõidetud asfaldil hakkab paratamatult kostma kerget kolinat, sest kasvõi hiigelsuure esiakna elektriajamiga pimendusrulood ei oskaks vist keegi konstrueerida selliseks, et see armutul kloppimisel jääks täiesti hääletuks.

Juhi isteasend pole kõige mugavam, sest rool ei istu seadevõimalusele vaatamata kätte kuigi loomulikult, aga sellega on võimalik ajapikku harjuda. Harjutamine võib aidata ka murda teise mure – nimelt on ristmikul vaade vasakule üsna kehv, sest aknapost ja suur välispeegel varjavad ohte tõhusalt. Ringristmiku ees saigi seepärast alati lausa peatutud, sest suure ja aeglase majaga ei jõua kiiresti läheneva ja viimasel hetkel märgatud ohu eest nagunii plehku pista.

Juhikoht on sama mis kallima otsa Sprinteritel ehk armatuurlaual on kaks suurt ekraani ning roolil lisaks nuppudele puutetundlikud padjandid.

Roolis istudes torkab silma Kabe meistrite vast suurim kvaliteediaps – Mercedese armatuurlauda on Kabe keresse istutamiseks laiendatud-pikendatud üksjagu, kuid lisapaneelid on kinnitatud robustsete kruvidega ning auklikul teel hakkab tohutusuure armatuurlaua pealispind puuduliku toestuse tõttu vibreerima.

Elmar Ots

Kabe Travel Master Crown i810 LT

Hind: 164 425 €

Hind alates: 157 990 € (standardvarustusega)

 

TEHNILISED ANDMED

Eestis müügil nüüd Mootor R-4 diisel, turbo 2143 cm3 Võimsus 130 kW (177 hj) Pöördemoment 400 Nm Käigukast 9 käiku, automaatne Pikkus/laius/kõrgus 8320/2329/3065 mm Telgede vahe 4700 mm Täismass 4500 kg Tippkiirus pole teada Kütusekulu pole teada Garantii aastat või 000 km

MEELDIB

* Välimus

* Sisekujundus

* Läbimõeldus

 

EI MEELDI

* Hind

* Juhi väljavaade

 

HIND JA PIDAMISKULUD 4

VARUSTUS  4

SÕIDUOMADUSED 4

KASUTUSOMADUSED      4

DISAIN JA VIIMISTLUS    4

 

HINNANG

Kuuekohalise summa eest saab päris toreda liikurmaja, aga ostjal olgu taskus C-juhiluba.

ELMAR OTS

 

Back to top