Blogi

Automaktamisest ja matkaautodest

McLOUIS MC4 373 PROOVISÕIT

AUTOLEHE ajakirjanik Margus Pipar käis MOTORHOME.ee matkaautoga McLOUIS MC4 373 väikesel proovireisil. Loe artiklist, milliseid tähelepanekuid sai tema poolt kirja pandud.

 

Kolm korda odavam, aga ikkagi väga hea

Kui eelmises numbris kirjutasime üle 160 000 euro maksvast autoelamust, siis nüüd tõdeme, et peaaegu sama mugav võib olla ka kolm korda odavam matkaauto.

Alates umbes 50 000 ­eurost maksev McLouis on 160 000-eurosest Kabe auto­elamust väiksem, mitte nii luksuslik ning, mis samuti oluline, ehitatud Fiat Ducato, aga mitte Mercedes-Benz Sprinteri põhjale. Viimast ei saa siiski suureks miinuseks pidada, sest Fiati kaubik defineerib autoelamumaailma enam-vähem samamoodi nagu Volkswagen Golf väikekeskklassi. Valdav osa nii-öelda motoriseeritud kodusid ehitatakse ­Euroopas just Fiati põhjale. McLouisi mudeli­valikusse kuulub terve rida mudeliseeriaid, meie sõitsime MC4-ga, mis märgib niinimetatud poolintegreeritud kerega matkaautot: esiosa on sel Fiati oma, tagumine aga ümber ehitatud. Kohti võib olla kuni seitse, proovitud MC4 373-l oli neid viis.

Ehkki tegu pole kaugeltki kõige kogukama autoelamuga, on 7,4meetrise ja peaaegu 2,5 meetri laiuse hiiglasega hakkama saamine neile, kes pole veoauto või suure kaubikuga harjunud, parasjagu närvesööv – vähemalt päris alguses. Tänavad jäävad ootamatult kitsaks, kurvides tuleb küljepeeglisse vaadata, et tagarattaga üle äärekivi ei sõidaks, ning kaherealisel teel vastu sõitev linnaliinibuss paneb pulsi ärevalt põksuma.

Harjub kiiresti

Ent pärast paarikümmet kilomeetrit kaob hirm kuskile otsa sõita ja juht võib rahulikumalt seljatoele nõjatuda. Laia kaarega kurvide võtmine, ristmikel teiste läbilaskmine, teele ulatuvate okste vältimine ja muud suure autoga sõitmise nipid saavad kähku selgeks.

Paar asja, mis tuleb küll Fiati ja mitte ­McLouisi süüks ajada, jäid siiski häirima ka pärast kolme sõidupäeva. Kõigepealt on Ducato armatuurlaud ja siduripedaal paigutatud nii, et tavapärasel vajutamisel käib säärekont kogu aeg vastu plasti. Õige on tõmmata jalga tahapoole ja lükata pedaali mitte ettepoole, vaid pigem n-ö astuda sellele peale, ent sellega päriselt äraharjumine nõuaks küll vist pikka välismaareisi.

Ja teiseks jääb arusaamatuks, miks on topsi­hoidikud paigutatud armatuurlaua alaserva peaaegu vastu põrandat, kust joogi kätte­saamiseks tuleb nii sügavale kummardada, et teed enam ei näe. See on ebamugav, ebaturvaline ning juhikohal, kus veedetakse palju tunde järjest, eriti imelik möödalaskmine.

Kehvemal teel ei saa ilmselt ükski säärane autoelamu hakkama päris naginateta: McLouisil tuli neist suurem osa juhi kaasreisija pea kohalt riiuli, suure katuseakna ja selle katete juurest. Positiivse külje pealt jagub 150hobujõulisel diislil rammu piisavalt, vedrustus on pehme ja mugav ning ka pöörab McLouis üllatavalt hästi. Maanteel näitas pardaarvuti 10–11-liitrist kütusekulu.

Kuni seitse magamiskohta

Viis reisijat sõidavad MC4 373-s järgmiselt: kaks ees, kaks juhi selja taga diivanil sõidusuunas ning üks kõrval istuja taga, küljega sõidusuunas. Nende vahel asub igas suunas liigutatav laud ning kuna ka eesmised nn kapteniistmed on pööratavad, saab selle ümber tekitada mõnusa koosolemise koha.

Voodeid on aga kokku lausa seitse, ehkki esimese hooga hakkab neid silma ainult kaks: ainsad kindlalt paigas, statsionaarsed voodid asuvad siseruumi tagaosas. Nende vahele saab lisamadratsiga tekitada kolmanda. Kahekohaline lisavoodi on paigutatud sõitjateruumi keskele laua kohale vastu lage ning alla-üles liigub see elektri jõul – mis muidugi tekitab eriti palju elevust lastele.

Ja kui magamiskohti on veelgi juurde vaja, siis kaks on võimalik moodustada lauast, ­selle ümber olevatest istmetest ning spetsiaalsest madratsist – nii tekib omamoodi nari. Loomulikult on olemas ka WC ja duširuum, kuid need on pisikesed ning harjumuspärasest mugavusest nende puhul rääkida ei saa, mis on ka mõistetav, sest vaid 12 ruutmeetrile kõige vajaliku äramahutamisel tuleb teha kompromisse.

Nutika võttena eraldab WC avatud uks vahekäiku sulgedes MC4 siseruumi kaheks. Nii tekivad eraldi ruumid, millest tagumises saab osa reisijaid juba magama heita, kui teised eesruumis veel näiteks telerit vaatavad. Ühtlasi varjab uks magajaid läbi tuuleklaasi sisse piilujate eest. Uudishimulikke, kes tahtsid kiigata, milline säärane autoelamu seestpoolt välja näeb, kohtasime me korduvalt. Eks ka aeg on selline, kus matkaautosid liigub vähe, aga matkaradade ja RMK telkimisplatside ümbrus on rahvast täis.

Külmal ajal olgu gaasi varuks!

Teise võimalusena saab autoelamu sisemust varjata pimendavate kardinatega, olemas on need ka esiosa suurte klaaspindade jaoks. Viimased pole lihtsalt ettetõmmatavad, vaid need tuleb eraldi paigaldada. N-ö elutoa ja magamistoa vahele jääb veel köögiosa, kus asuvad kolme põletiga gaasipliit, kraanikauss ja suur külmkapp, lisaks veel kapid ja sahtlid toidu­kraamile ja nõudele.

McLOUIS MC4 373 panipaigad on nii suured, et neisse mahub tõenäoliselt vabalt ära ka suure ja asju armastava perekonna kraam: neid leidub auto­elamu sees, kõige mahukam asub aga voodite all autoelamu tagaosas ning sellele pääseb ligi eraldi välisuste kaudu. Motorhome’i väljarenditavas matkaautos olid sinna paigutatud matkatoolid, laud, grill ja veel hulk asju, kuid lisaks võiks sinna vabalt paigutada kas või kogu pere jalgrattad, kummipaadi, surfivarustuse jms.

McLouisi gaasiga töötavat küttesüsteemi seadistatakse külgukse kohal asuvalt juhtpuldilt. Gaasiballoone võiks aga vähemalt talvisel ajal igaks juhuks kaasas olla kaks, sest muidu võib niigi teistsugune ööbimiskogemus ootamatult seikluslikuks kujuneda. Meil sai näiteks balloon öösel tühjaks, mis tähendas, et küttesüsteem lakkas töötamast ja kella 5 paiku tuli külmaks muutunud siseruumi tõttu minna õue –8 kraadi kätte ballooni vahetama. Aga kui kõik toimib, nagu ette nähtud, on autoelamus ööbida täitsa hea: seal on pime, soe ja ka madratsid on mugavad.

Paari asjaga tuleb siiski arvestada: suure tee ääres või rahvarohkes kohas võib häirida müra, sest autoelamu seinad pole sama helikindlad nagu maja omad. Ka teeb talvel töötav kütteseade kuuldavat kohinat. Hommikuks olid meil ka kõik aknad seestpoolt piiskadega kaetud. Suvel saab õhutamiseks ehk aknaid praokil hoida, talvel tuleb klaase hommikul seestpoolt kuivatada.

McLouis MC4 hinnad algavad 50 000 euro juurest, luksuslikumad versioonid maksavad umbes 5000 eurot rohkem. Mõningase lisavarustuse soetamisega tuleb ilmselt samuti arvestada, näiteks raadio maksab 390 eurot, soojustusega reoveepaak 690 eurot, tagurduskaamera 310 eurot.

 

Margus Pipar 

 

McLouis MC4 373 

 

  • Hind: 51 900 eurot (lisavarustuseta)
  • Hind alates: 49 400 eurost (MC4 331; 4 kohta)

 

Eestis müügil lai valik McLouis matkaautosid.

Proovisõiduauto McLouis MC4 373 standardvarustus: Alusauto Fiat Ducato Camper, Mootor R-4 turbodiisel, 2287 cm3 Võimsus 103kW (140 hj) Pöördemoment 400Nm Käigukast 6 käiku, manuaalne Pikkus/laius/kõrgus 7410/2350/2950 mm Telgede vahe 4035 mm Täismass 3500 kg Tippkiirus 130 km/h Kütusekulu pole teada Garantii 2 aastat, kere veepidavusele 5 aastat

+ hind, läbimõeldus

– väikesed puudused juhikohal

Kokkuvõte: Asjalik autoelamu, mis sobib hästi ka talvel kasutamiseks. Võrdluses sõiduautoga tundub hindki madal.

ÜLDHINNANG: 4*

HIND JA KULUD 5 *

VARUSTUS 4*

SÕIDUOMADUSED 4*

KASUTUSOMADUSED 3,5*

DISAIN JA VIIMISTLUS 4*

ROHKEM INFOT McLOUIS MATKAAUOTDE KOHTA LEIAD MOTORHOME.ee KODULEHEL – McLOUIS MATKAAUTOD

VAATA KA TOOTJA KODULEHTE – McLOUIS.COM

Back to top